Samla in kunddata för smart marknadsföring
Vanliga frågor
Hur vet man hur många accesspoints som behövs?
Svar: Generellt täcker 1 accespoint 50-80 kvm.
Hur hanteras kunddatan?
Svar: All hantering av användarens data hanteras helt enligt svenska normer för GDPR
Får man hjälp med marknadsföringen?
Svar: Sweden WiFi bistår självklart med hjälp med marknadsföring om kunden önskar.
Hur hanteras täckning i hela hotellet, inklusive rum, lobby, restaurang och konferensutrymmen?
Svar: Själva täckningen hanteras av accesspunkter från tredje part (t.ex. Ubiquiti, TP-Link). Det fungerar med de flesta märken via gateway eller direkt integration.
Vårt nätverk går ganska långsamt och tappar ibland täckning, Blir det bättre av eran produkt?
Svar: Vi går gemensamt igenom er utrusting och de ytor som ska täckas med wifi för att garantera bästa möjliga täckning.
Är det möjligt att ha olika nätverk (SSID) för gäster, personal och administration?
Svar: Ja, det är möjligt genom att konfigurera olika VLAN/SSID på nätverksnivå. Sweden Wifi kan hantera gästdelen, och andra SSID kan isoleras.
Vi ser fram emot att höra från dig, tveka inte att kontakta oss när som helst.
Kan gästen erbjudas betal-WiFi som ett tillval för snabbare uppkoppling?
Svar: Ja. Sweden WiFi har fullt stöd för betalt WiFi med olika nivåer – t.ex. gratis basnät + premiumhastighet mot betalning (PayPal, kort, etc.)
Finns det stöd för sponsrad WiFi (t.ex. visning av reklam före inloggning)?
Svar: Ja, ni kan lägga in reklam, popup-fönster eller videor innan gästen får tillgång till nätverket.
Kan gästen automatiskt anslutas igen efter att ha loggat in en gång?
Svar: Ja, Sweden Wifi:s gäst wifi har stöd för automatisk inloggning baserat på MAC-adress, så att gäster inte behöver logga in igen under vistelsen.
Stöder systemet olika språk på inloggningssidan?
Svar: Ja, portalen är flerspråkig och kan visa olika språk baserat på gästens webbläsarinställningar eller manuellt val.
Kontakt:
Adress:
Transportvägen 11
231 62 Trelleborg
Sverige
© 2025. SWEDEN WIFI AB